Retourneren

14 dagen bedenktermijn

Bij OneDayOnly hebt u een bedenktijd van 14 dagen en kunt u een artikel nog aan ons retourneren. U kunt:

  1. binnen 14 dagen na ontvangst zonder voorafgaande melding retourneren, of
  2. binnen 14 dagen na ontvangst ons van de herroeping op de hoogte brengen (melding) en vervolgens binnen 14 dagen na die melding retourneren.

Het is van belang dat het product compleet is en in de oorspronkelijke verpakking zit (indien redelijkerwijs mogelijk).

Wilt u een artikel retourneren? Dan vragen wij u het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij u retour zo soepel mogelijk afhandelen.

  1. Meld via een e-mail naar klantenservice@onedayonly.nl of eens schriftelijke kennisgeving aan 'OneDayOnly Klantenservice, Postbus 20528, 1011KS Amsterdam' dat u een artikel retour wilt sturen. Ook kunt u per post of e-mail het standaardformulier voor herroeping verzenden. Indien u dit wenst, kunt u de reden van retourneren vermelden. Ook kunt u gebruik maken van het herroepingsformulier van Thuiswinkel. Klik hier om deze te downloaden.
  2. U ontvangt via e-mail een retournummer en bevestiging van uw verzoek.
  3. U ontvangt instructies voor de verzending van het artikel.
  4. Het retouradres is: OneDayOnly, T.a.v. afdeling Klantenservice, Nes 76, 1012KE Amsterdam
  5. Het artikel dient binnen 14 dagen vanaf de herroeping geretourneerd te zijn.
  6. Na ontvangst van uw zending, stuurt OneDayOnly een ontvangstbevestiging via e-mail .
  7. Wij storten het volledige aankoopbedrag, inclusief de eventuele oorspronkelijke verzendkosten en transactiekosten, zo snel mogelijk (uiterlijk binnen 14 dagen) terug op uw rekening.

Let op! Niet alle artikelen kunnen geretourneerd worden. Zie de uitzonderingen op de herroepingperiode voor een overzicht van uitgesloten artikelen.

Uitzonderingen

De volgende artikelen kunnen niet worden geretourneerd:

  • Makkelijk kopieerbare producten die onverzegeld niet retourneerbaar zijn, zoals games, dvd's en cd's
  • Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van een consumentenkoop, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na dertig dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de handelaar geen invloed heeft
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken
  • Diensten betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding, te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode. Dit zijn reizen, evenementen, tickets etc.

Hebt u het verkeerde product of kleur ontvangen en hebt u een vraag over ruilen? Neem dan contact op met onze klantenservice middels e-mail naar klantenservice@onedayonly.nl. Wij helpen u graag verder.

Kosten in geval van herroeping

Indien u gebruik maakt van het herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor eigen rekening. Aangezien u bij ons al hebt afgerekend voor uw aankoop, maken wij uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de overeenkomst het totale aankoopbedrag over op uw rekening. Hierin zitten ook de kosten voor de verzending naar uw adres in verrekend, evenals eventueel betaalde transactiekosten.

Gevolgen van waardevermindering bij teruggave

Bij waardevermindering van het geretourneerde artikel kan door OneDayOnly worden besloten een deel van of het gehele bedrag niet te crediteren (terug te storten). Waardevermindering van een artikel treedt op wanneer bij het retourneren van het artikel blijkt dat het beschadigd is of duidelijk is dat het meer gedragen is dan noodzakelijk voor passen / beoordelen.

Mocht er bij retourneren een waardevermindering van het artikel optreden, dan wordt u hierover via de e-mail geïnformeerd.

Back to top